UNICEF

Bloggare
">

måndag 27 maj 2013

Dukan

Idag ställde jag mig på vågen igen.
Jag har nu hållit på med Dukan-dieten i 8 dagar.
Och, (tyvärr) så bröt jag mot reglerna lite igår.
Det var Mors Dag och vi var bortbjudna.
Det blev dessvärre en och annan bulle,
inga större mängder, men ändå =/
Så, när jag ställde mig på vågen så var jag säker 
på att jag skulle gått upp igen!
Men, det hade jag inte. Jag hade gått ner ytterligare ett 
halvkilo i helgen!
Det är ju inte så mycket, 
och det kunde ju säkerligen kunnat vara 
ett bättre resultat, om jag Skött mig (!!)
 men jag blev så glad för att
 jag inte hade gått upp! :)
Så, i morse blev det yoghurt med havrekli igen,
och så ett glas vatten, 
och så har jag druckit kaffe.
(En del kaffe blir det. Och vatten.)
Så, jag fortsätter med "Attackfasen" ett par dagar 
till nu, så det sammanlagt blir tio dagar tänkte jag.
Sedan går jag över till
"Cruise-fasen".
Då får jag äta grönsaker också! ;)
Och den här fasen ska jag ju vara i då, tills jag nått 
den vikt som jag känner mig nöjd med! 
Jag ska nog försöka träna riktigt ordentligt, 
så det går fort! ;)
Hehe

Nä, men även om det inte hänt sååå mycket på vågen, 
som jag hade hoppats, så känns det rätt bra i kroppen.
Och jag känner mig trots allt motiverad att fortsätta.

Vi får se vad vågen säger om ett par dagar.

Återkommer med resultat! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar