UNICEF

Bloggare
">

söndag 16 juni 2013

Hemma...

.....och där var söndagens kvälls- pass
på Härnebacken gjort för denna gång.
Tidigare kvällar jag har jobbat, så har det verkligen 
varit "Fullt ÖS MEDVETSLÖS" hela kvällen.
Så blev det inte ikväll. Vi hann t.om. sitta 15 min,
och det var mer än vad som gjorts tidigare.
KAN kanske bero på att jag nu fått en del av 
delegeringen, så jag kan göra lite mer arbetsuppgifter i huset.
Det underlättar ju en del i tid, för både mig och min arbetskamrat.
Men; På sätt och vis så känns det i alla fall som att 
det varit lite tuffare för mig ikväll att jobba.
Nu har det ju nämligen börjat att rulla på,
 på Härnebacken för mig; 
jag har lärt känna vårdtagarna lite grann
och kommit in lite i deras rutiner,
men nu, plötsligt, så ska man lära sig och få in
ännu mer Nya rutiner och Nya arbetsuppgifter i det här.
(Efter delegeringen alltså)

Men, det ska nog komma att rulla på det där oxå,
så småningom.
Det är tur att man arbetar ihop med en sådan underbar personal ;)

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

I morgon ska jag på en "kurs" mitt på dagen, 
annars händer inte så mycket.
Jag hoppas på att få besked om mitt sista betyg i sista kursen,
för den här terminen, från skolan.
Vi håller tummar & tår för ett bra besked :)

Och så ska jag nog låta Lucas vara på dagis, 
bara en kort stund i morgon.
Han har ju varit feberfri sen i går förmiddag,
men hans aptit är inte riktigt bra, 
och han är fortfarande rätt trött, 
så han får ta det lite lugnt.

På eftermiddagen ska vi ta en promenad
med bästa grannen! :)


Så ser morgondagen ut.
Vi hoppas och önskar en
SOLIG måndag & vecka,
och så önskar jag er en fortsatt trevlig kväll & natt! =)

*~*~*~*~*~* Sov Gott! *~*~*~*~*~*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar