UNICEF

Bloggare
">

onsdag 19 juni 2013

Och där kom regnet....

Midsommarhelgen närmar sig, ska 
och därmed det obligatoriska midsommarvädret.

Idag har vi haft en jätte skön dag,
med hårklippning hos frisören och sedan en 
tur in till stan.
Där träffade vi farmor Annette, och så hälsade 
vi på Göran, som kom med sin stora gräsklippare!
Det var häftigt (och lite konstigt) må ni tro. ;)
Det var så fint väder, och varmt, 
så Lucas svalkade sig lite i den stora fontänen. 
Och sedan blev vi hungriga, så lite middag på det, 
innan vi lekte i den stora lekparken.
Jag tror faktiskt att Lucas uppskattade våran 
eftermiddag minst lika mycket som mamma. :)


Nu blir det till att lägga sig och sova 
och ladda inför en torsdag med jobb.
Innan dess så ska liten lämnas på dagis, 
så det blir tidigt för honom i morgon.
Redan klockan 6 ska han vara på plats.
Jag hoppas det kommer gå bra vid lämningen, 
ett litet orosmoment är det ju....

Av olika anledningar är jag mer eller mindre
orolig för hur det ska bli på förskolan framöver.

Den här förskolan
(och det har jag fått höra i efterhand)
Har ett rykte om sig att B.l.a. vara en tillfällig plats,
där barnen börjar en kort period, för att sedan sluta,
och börja 
någon annan stans.
Detta påverkar givetvis personalen och deras arbete,
och det i sin tur, leder till att barnens trygghet och trivsel blir utsatt!
Jag kan tänka mig att föräldrar som bara har sina barn där
tillfälligt, inte bryr sig eller engagerar sig så mycket, 
då de ändå inte ska vara kvar.
Men de barn som
faktiskt SKA vara kvar och gå sin förskoletid här,
dem ska trivas med och tycka om att gå till den här 
platsen, och vilja vara där flera, flera timmar 
varje dag i veckan!

Jag undrar varför man inte försöker arbeta bort 
den där "srämpeln"
och jobbar för att förskolan ska vara en plats där 
barnen känner sig trygga och trivs.
(För att barnen ska känna sig trygga och trivas 
Krävs att personalen gör det också!
Annars får man det ju aldrig att gå runt.)

Herre Gud
vad mycket jag kände att jag behövde få ur mig nu!

Jag vet inte vilket ben jag ska stå på för tillfället!

Framtiden får helt enkelt utvisa!

Nu blir det natt

Sov Gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar